Co to jest nr PKK?
Profil kandydata na kierowcę – co to jest?
Od 19 stycznia 2013 roku, każdy kandydat na kierowcę, przed przystąpieniem do szkolenia musi mieć utworzony tzw Profil Kandydata na Kierowcę – PKK. Dokument ten, uzyskuje się w Wydziale Komunikacji. Uzyskany numer PKK (20 cyfr) udostępniamy Szkole Nauki Jazdy najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.
Niezbędne dokumenty, które trzeba przedłożyć w Wydziale Komunikacji:
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport)
- zdjęcie o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, kolor
- w przypadku posiadania prawa jazdy innej kategorii wymagana jest kopia i wgląd do oryginału
- orzeczenie lekarskie
- wypełniony wniosek o wydanie prawa jazdy (powinieneś otrzymać go w urzędzie)
- pisemna zgoda rodziców lub opiekunów prawnych/obecność rodzica w Urzędzie w przypadku osób, które nie ukończyły 18 roku życia
- wiza, karta stałego pobytu w przypadku Obcokrajowców
Po skompletowaniu niezbędnych dokumentów, udajemy się do Wydziału Komunikacji, stosownie do stałego miejsca zameldowania, gdzie składamy w/w. dokumenty. Urząd ma obowiązek wydać dokument PKK w ciągu dwóch dni. W praktyce większość urzędów wystawia dokument od ręki.
PKK można też wyrobić zdalnie, poniżej skrócony opis jak to zrobić
- Utwórz konto na stronie Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych (PWPW) https://www.esp.pwpw.pl/ Skorzystaj z opcji Zarejestruj
- Po zalogowaniu się wybierz opcję złóż wniosek i wybierz Urząd, który będzie prowadził twoja sprawę. (Urząd musi być taki jak adres zameldowania ew. zamieszkania)
- Wybierz rodzaj sprawy „uprawnienia kierowców i dalej wydanie prawa jazdy” – potwierdź swoje dane
- Potem podaj dane ze swoje prawa jazdy o ile je masz. W przypadku pierwszej kategorii nie wypełniasz rubryk na tej karcie.
- Kolejny krok to wybór kategorii prawa jazdy
- Po kliknięciu „dalej” otworzy się karta gdzie należy dodać załączniki do wniosku elektronicznego. Mogą to być scany lub zdjęcia, których rozmiar nie przekracza 200MB. Dołącz tylko dokumenty wymagane dla twojej kategorii
- Następnie złóż kilka oświadczeń. Uważnie przeczytaj i zaznacz zgodnie ze stanem faktycznym.
- Po złożeniu oświadczeń przejdź do karty gdzie należy podpisać dokument. Są dwa sposoby: podpis kwalifikowany lub profilem zasuwanym (dokument można podpisać poprzez zalogowanie się do swojego profilu lub zalogowanie do swojego banku internetowego)
- Podpisz elektronicznie wniosek, zostanie on przesłany do wybranego przez ciebie Urzędu w celu weryfikacji.
- Po pozytywnej weryfikacji PKK zostanie wygenerowany i możesz zapisać się do nas na kurs. w tym celu skontaktuj się z nami biuro.motoexpertwarszawa@gmail.com